sobota 14. března 2015

"Já chci být taky návrhářem!" - Jak začít?

Zdravím:) Po založení našeho spolku se ke mě dostalo spoustu dotazů,že by se chtěli také přidat, ovšem neví, jak na to. Rozhodla jsem se tedy udělat takový menší základní návod pro začátečníky. Tak tedy začneme:

Pokud nevlastníte v počítacím démonkovi žádný grafický program (Gimp, photoshop...), malování moc nedoporučuji, protože se v něm nedá tak pěkně stínovat a jiné funkce.

Takže, já sama jsem začínala v Photo Filtre, existuje i Photo Filtre Studio (který má navíc ještě nějaké funkce), ale já vám tu dám ke stažení Photo Filtre, dají se v něm dělat opravdu kouzla, je poměrně jednoduchý, zdarma a česky.

Klikněte tady a stáhněte

Instalace není těžká, jen klikáte na "další":)

Takže, program máme vyřešený, teď potřebujeme nějakou mužskou a ženskou postavičku.
Pokud chcete navrhovat na sobě, zajděte si k mdm. Malkinové, tam se vysvlékněte a pomocí Printscreenu na klávesnici se vyfotíte. To pak v PF (Photo filtre) ořežete. Ale já budu tak hodná a dám vám tady nějaké svoje modely, které můžete využít.

Stačí jen kliknout pravým tlačítkem a dát "uložit obrázek jako.." a vybrat cílovou složku.
Doporučuji si třeba založit nějakou novou, jako "Navrhování" a pak třeba "modelové" a tak.. Ať v tom máte pořádek:)

Tak, modely máme, teď vám ukážu jak je vložíme do PF..

Klikneme na soubor > otevřít a otevřeme si model. Vyzkoušíme si to na dámě.



Chlapce teďkon potřebovat nebudeme, a tak ho vymažeme. Čtverečkem v pravém sloupci si ho označíme, musíme si dát ovšem pozor, aby byla nahoře v barvách spodní barva shodná s barvou pozadí:) A dáme vymazat.

Teď už nastává část navrhování. V pravém sloupci si vybereme vhodnou barvu , já zvolila fialovou. A za pomocí štětce si nakreslíme obrys trička. (Kdyby někdo nevěděl jak zvětšovat obrázek, tak kolečkem u myši či nahoře je lupa)


Obrys bychom tedy měli, a teď si ho za pomocí kyblíčku v pravém sloupci vybarvíme. Ovšem nezapomeňte změnit barvu na něco světlejší, než máme obrys. Doporučuji si vedle modelky udělat takovou paletku třeba tří barev, obrys, výplň a světlý stín.
Paletku si můžete vytvořit tak, že kliknete vpravo nahoře na barvu, otevře se vám tabulka a na proužku barev si vyberete o něco světlejší barvu. No a vždycky si uděláte nějakou tečku štětcem, tak jako mám já vlevo.






















Klikneme na prostřední barvičku a vybereme kyblíček. Za pomocí odchylky si můžeme zvolit, kolik nám to bude brát barev při vybarvování. Když tam bude 1, bude to brát jen jeden přesný odstín barvy.. Jen si to vyzkoušejte, za pomocí nahoře Úpravy> zpět se můžete vrátit o několik kroků zpět.

Tak, vybarveno máme, teď si za pomocí kouzelné hůlky označíme vnitřek trička.
Doporučuji si v horní liště Výběr > vyhlazování > žádný přepnout takhle, protože se nám pak lépe stínuje.



Teď si za pomocí kapátka levým tlačítkem klikneme na nejsvětlejší barvu a pravým na nejtmavší, dle mého názoru je to tak jednodušší než překlikávat mezi jednotlivými barvami. No a vrhneme se na stínování.


To, jak si budete dělat ohyby vy, je jen na vás, já vám jen ukážu, jak to dělám já:) Takže si za pomocí štětce s nejmenší tečkou uděláme stíny.



A teď stíny hezky rozmažeme za pomocí kapičky. Klidně je tam můžete přidat ještě jednou, třeba ty světlé a znovu rozmazat, dokud se vám to nebude zdát dokonalé!:)

Jestli se chcete dostat z označení, já vždycky v "šipce" klikám na polygon:D

Tak, a teď už si jen označíme v šipce čtvercem modelku, klikneme pravým tlačítkem, dáme oříznout,  a v soubor > uložit jako  uložíme v  .png :) a máme hotovo!

Kdokoliv by měl nějaké dotazy tak je směřujte do mého sovince či tady do komentářů, ochotně vám určitě odpovím:)

4 komentáře:

  1. Děkuji za návod, bylo to moc zajímavé, až budu na windowsovském počítači, tak si to vyzkouším.
    Sally-Ann Olson

    OdpovědětVymazat
  2. Osobně se mi s těmi návody nikdy nechce dělat, tenhle je však slibný. Na můj vkus chybí trocha kontrastu. Na prsou a na některých přehybech bych přidal ještě letmo světlého odstínu, nebo naopak pod prsy a na krajích víc ztmavil.
    Svršek jednoduchý, ale pěkný. Až na ten odstín.

    OdpovědětVymazat
  3. Chester Mikeyskovitá26. března 2015 v 7:41

    Wow, tak to je bezva návod. Děkuju. Kéž bych měla na tohle fantazii a talent. Mně se to tričko líbí. V jednoduchosti je krása. :o)

    OdpovědětVymazat
  4. ještě by to chtělo kalhoty a sukně, tam mi to stínování nejde

    OdpovědětVymazat